Radio to medium pierwszego kontaktu, jest obecne w otoczeniu konsumentów przez cały dzień, buduje swój zasięg szczególnie przy niskiej aktywności innych mediów. Reklamy radiowe umożliwiają uzyskanie świetnych parametrów kampanii przy niskich kosztach takiego nośnika przekazu. Koszty wyprodukowanie reklamy radiowej są niższe w porównaniu z innymi mediami. Radio często stanowi element większej strategii marketingowej. Dźwięk z radiu z połączeniu z obrazem komunikowanym w pozostałych źródłach nośników, sprzyja poprawnie rozpoznawalności marki. Radio to dość stabilne medium, które w żadnym miesiącu nie traci na słuchalności. Reklamy radiowe świetnie wspierają sprzedaż i promowanie danej marki czy wydarzeń .Taka forma przekazu dociera do grupy docelowej odbiorców i informuje o wyprzedażach czy specjalnych ofertach. Radio dotarcia z reklamą przed podjęciem decyzji zakupowej np. podczas jazdy samochodem. Przygotowanie i realizacja kampanii radiowej zajmuje jedynie kilka dni. Możliwa jest częsta i szybka zmiana reklamy. Stacje radiowe zapewniają szeroki wachlarz form kampanii reklamowej: konkursy, eventy, spoty reklamowe czy sponsoring. Radio cechuje się dość niewielkim zatłoczeniem reklamowym, przez co reklamy są mniej irytujące niż w przypadku innych mediów. Reklama w radiu może dotrzeć o konsumentów o zróżnicowanym położeniu demograficznym i o różnych zainteresowaniach. Stacje ogólnokrajowe, regionalne lub lokalne umożliwiają dotrzeć z przekazem do różnych segmentów demograficznych, przez co ułatwia to precyzyjne dotarcie do interesującej grupy odbiorców z punktu widzenia reklamodawcy.
More Stories
Wyjazdy integracyjne a kultura organizacyjna
DQO
Nieruchomości w górach