Motywowanie pracowników może być trudne, zwłaszcza jeśli nie jest to Twoja dziedzina. Istnieje wiele sposobów na zmotywowanie pracowników i utrzymanie ich w zgodzie z celami firmy, ale strategia, którą wybierzesz, będzie zależała od tego, dlaczego nie są oni zmotywowani w pierwszej kolejności.
Mówca motywacyjny Jim Rohn twierdzi, że wszystkich nas motywuje albo strach, albo pożądanie. Strach jest potężnym motywatorem, który działa najlepiej, gdy jest używany oszczędnie. Jeśli pracownik obija się, bo boi się zwolnienia, to po wyjaśnieniu mu, że nie ma na to szans, może zastąpić ten strach chęcią zadowolenia ciebie, szefa. Jeśli pracownik stał się zadufany w sobie z powodu braku strachu lub troski o swoją pracę, być może trzeba będzie zastosować inne podejście.
Jeśli pracownik nie ma motywacji, ponieważ nie jest rozliczany z wyników, spróbuj wdrożyć krótkoterminowe zachęty. Jeśli pracownik nie ma wpływu na to, co robi i jak to robi, daj mu pozwolenie na pracę nad czymś bardziej zabawnym lub interesującym niż zwykłe projekty. Jeśli nie są zmotywowani, ponieważ czują się niedocenieni, pamiętaj, aby docenić ich ciężką pracę i pokazać im konkretnie, jak ich wkład ma znaczenie na co dzień.
Więcej porad przeczytasz na talkword.pl
More Stories
Czy moja firma potrzebuje strony internetowej?
Kim jest freelancer?
Dlaczego warto karmić krowy sianokiszonką?